czwartek, 20 marca 2014

Organique, mydło Aleppo - recenzja.

Mydło wygrałam w konkursie już jakiś czas temu. Jakoś wcześniej nie miałam zbytniej chęci/czasu żeby się nim bardziej zainteresować bo mydeł w kostce nie lubię. W sumie nawet nie wiedziałam do czego go używać, ale ostatnio mnie tchnęło, poczytałam, pogooglowałam i zaczęłam mydła używać.
Trzeba przyznać, że ma swoje wady i zalety.





Korzystam z wersji, która posiada 12-15% oleju laurowego.
Im więcej oleju laurowego tym większe działanie terapeutyczne (antyseptyczne i gojące). Osoby z bardzo tłustą, zanieczyszczoną i problematyczną cerą powinny wybrać mydła 25-40%, natomiast posiadaczki skóry normalnej i suchej 5-10%.

Organique posiada w sprzedaży dwie wersje: 5-8% bądź 12-15%.

Oczywiście mydło jest naturalne, nie posiada konserwantów, barwników, kompozycji zapachowych.



WADY

Zapach. - Nieprzyjemny, po prostu. Ale są różne opinie w internecie, jedni mówią, że dla nich śmierdzi, innym się podoba bo zapach 'oryginalny'. Ja jednak lubię jak coś ładnie pachnie. Po umyciu zapach się na szczęście nie utrzymuje.

Konsystencja. - Strasznie twarde mydło. Mało poręczne! Jak pierwszy raz wzięłam je do rąk aby je namydlić to miałam wrażenie jakbym je myła kamieniem. Polecam je pokroić (w środku ma zielony kolor - zdjęcie na końcu notki), ale też trzeba przy tym uważać bo się lubi kruszyć.

Słabo się pieni. - Trzeba cierpliwości do tego mydła, i to dużo. Bardzo słabo się pieni.

Cena. - Dla jednych to będzie wada, dla innych nie. Koszt mydła ok. 25 PLN.



ZALETY

Działanie. - Rzeczywiście zmniejsza ilość wyprysków. Nie eliminuje ich do końca, ale jest ich mniej. Dodatkowo, skóra jest ładnie nawilżona i gładka. Nie podrażnia i nie wysusza skóry.

Wydajność. - Mydło wystarcza na długo, używam od miesiąca i w sumie prawie nie widać ubytku.

Możliwość stosowania na różne partie ciała. - Można stosować na twarz, ciało, dłonie, nawet na włosy. Organique informuje również, że idealnie nadaje się do prania delikatnych tkanin i ubranek dziecięcych.

Skład. - Całkowicie naturalne, z olejem laurowym, który z kolei ma właściwości przeciwtrądzikowe, działa oczyszczająco i bakteriobójczo.





2 komentarze:

  1. Miałam już mnóstwo rzeczy z Organique, ale tego mydła nigdy, jakoś nie mogę się przekonać (choć pewnie i tak prędzej czy pózniej kupię). Niepodoba mi się, że te mydła są takie nieporęczne, no i martwi mnie nieprzyjemny zapach o krorym wspominasz. A poza tym sama nie wiem czy mi potrzebne, do twarzy używam żelu, a do ciała żelu albo pianki. Ciekawe czy mydło by się u mnie sprawdziło..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym go nie wygrała to pewnie sama bym nie kupiła. Jeśli nie masz dużych problemów ze skórą to myślę, że można je sobie odpuścić ;)

      Usuń